perjantai 5. helmikuuta 2010

Länsää

Tikkurilan asemalla tuli eräs mieshenkilö juttelemaan minulle kaljapullo kädessä ja selvästi humalassa.

"Asiakas": Joohs mä ottan takszzzsssinm, paljgonko mamaksaa länsdää?
Minä: Paljonko maksaa.. länsdää??
A: Nhiii länhsääh!
M: Ottakaa tuolta tuo ensimmäinen taksi
A: Muthhta paljnohko maksaha?
M: Minne?
Asiakas ryhdistäytyi hieman ja mutisi vielä kerran..
A: Nii länsää, länsdemikänee.. länsimäkeen.
M: Ahaa, länsimäkeen.. No oisko se jotain 20€ luokkaa.
A: Eli tuhulee halvmenaksi mennä buussilla?
M: No taitaa kyllä tulla, selvästi halvemmaksi.
A: No älöä nyt suutu!

Kinasteltiin siinä hetki siitä, että suutuinko minä. En tosiaankaan suuttunut ja hymyilin muutenkin tälle herralle kokoajan.

A: Noo ota nytt edess bisshe viikhonlopunalootetluks! (tarjosi kassista avaamatonta pulloa)
M: Ei kiitos, en mä oikein sais kuljetella omia alkoholijuomia tolla taksilla..
A: OOota ota, ei kujkhaan huomaa.. laitat korvan taakshe.
M: En mä kyllä nyt ota, sitäpaitsi en juo edes olutta.
A: No ei väkiisin, morjens..

Ei kommentteja: